Дослідницько-експериментальний відділ
Гурток «Фізика»
Керівник:
Основними завданнями гуртка є:
- організація науково-дослідницької діяльності та розширення уявлень про сучасні розробки у сфері промислових та побутових приладів;
- створення умов для розкриття наукового та творчого потенціалу вихованців;
- залучення до участі в наукових конференціях, семінарах, експедиціях та інших науково-дослідницьких і просвітницьких заходах;
- створення сприятливих умов для активного залучення вихованців до наукової діяльності;
- сприяння розширенню університетського, регіонального, всеукраїнського та міжнародного студентського співробітництва у сфері науки та інновацій.
Гурток «Історія України»
Керівники:
Мета діяльності гуртка полягає в формуванні компетентності учнів у процесі дослідницької діяльності в сфері історії України, в забезпеченні освоєння української історії на основі пізнання процесу розвитку українського суспільства в цілому, аналізуючи всю сукупність етнічно-національної, суспільно-політичної, соціально-економічної та культурно-релігійної трансформації українського суспільства на шляху його багатовікового поступу.
Завдання гуртка:
- формування в учнів високої історико-патріотичної свідомості;
- освоєння історико-понятійного апарату предмету;
- розвиток історико-хронологічної пам‘яті;
- поглиблення творчого мислення, здатності самостійно інтерпретувати історичний процес;
- формування навичок дослідницької роботи.
Гурток «Історичне краєзнавство»
Керівник:
У гуртку «Історичне краєзнавство» старшокласники під керівництвом Черномаз А.В. поглиблено вивчають історію рідного краю, займаються пошуково-дослідницькою діяльністю з історичного краєзнавства, беруть участь у Германо-Слов’янській археологічній експедиції, працюють у Державному архіві Сумської області, обласному краєзнавчому музеї.
Підсумком роботи дітей у гуртку є їхні науково-дослідницькі роботи, що присвячені актуальним проблемам історичної науки.
Гурток «Географія»
Керівник:
Якщо ти активний креативний, наполегливий та бажаєш займатися науково-дослідницькою діяльністю, або ж хочеш підвищити свій рівень знань з географії, ти маєш прийти до нас.
Тут на тебе чекають:
- розширення та поглиблення знань з географії;
- проведення дослідницької та пошукової роботи;
- ознайомлення з основами науково-дослідницької діяльності;
- проведення цікавих польових досліджень;
- захист власних науково-дослідницьких проектів.
У змісті освітньої діяльності гуртка «Географія» передбачено широке застосування різноманітних форм і методів дослідницької діяльності: експедиції, екскурсії на промислові та виробничі підприємства, робота із статистичними та архівними матеріалами, інформаційно-проблемний виклад, проблемно-пошуковий та дослідницький метод.
Гурток «Релігієзнавство, історія релігії»
Керівник:
У гуртку «Релігієзнавство, історія релігії» вихованці під керівництвом Черномаз А.В. знайомляться з сутнісними характеристиками релігії як соціокультурного явища, історичним розвитком і особливостями світових релігій – буддизму, християнства ісламу; отримують навички релігієзнавчого аналізу та науково-дослідницької діяльності; набувають досвіду самостійної роботи, розвивають уяву та творчу ініціативу.
Під час занять вихованці залучаються до найвищих досягнень світової культури, загальнолюдських і національних духовних цінностей через вивчення історії релігій, розвивають толерантне ставлення до представників різних конфесій.
Гурток «Медицина»
Керівник:
На заняттях гуртка вихованці під керівництвом кандидата медичних наук Овечкіна Дениса Вячеславовича знайомляться з фахом лікаря, медсестри, санітара, а також з медичними і фізіологічними дослідженнями. Учні вчаться надавати першу медичну допомогу при різних видах пошкоджень, вивчають медичний інструментарій.
Практичні заняття гуртка не рідко проходять на базі Сумського регіонального науково-навчального центру ендоскопічних методів досліджень та малоінвазивної хірургії Медичного інституту Сумського державного інституту.
Заняття в гуртку «Медицина» – це маленький крок до майбутньої професії лікаря.
Гурток «Хімія»
Керівник:
Заняття гуртка «Хімія» проходять на базі Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка. Робота вихованців у хімічних лабораторіях сприяє розвитку інтересу до природничих наук, формуванню практичних навичок роботи з реактивами і вчить правильно проводити експерименти. Вихованці творчого об’єднання є постійними учасниками міських, обласних і всеукраїнських конкурсів. Юні науковці є багаторазовими призерами та переможцями Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, Всеукраїнського конкурсу «Intel-Еко Україна», обласної конференції «Перший крок у науку».
Гурток «Вибрані питання математики»
Керівник:
Математика є унікальним засобом формування не лише освітнього, але й розвиваючого та інтелектуального потенціалу особистості.
Мета даного курсу – виявлення та розвиток в учнів математичних здібностей, формування в них стійких інтересів до математики та професійної діяльності, суттєво пов’язаної з математикою, залучення учнів до дослідницької діяльності, створення умов для розвитку творчих здібностей учнів як засобу самовираження особистості.
Гурток «Екологія з основами дослідницької роботи»
Керівник:
Робота вихованців сприяє розвитку інтересу до природничих наук, поглибленню та закріпленню знань з екології та біології, формуванню спеціальних знань, умінь та навичок для цілеспрямованої навчально-пізнавальної та пошуково-дослідницької роботи. Вихованці творчого об’єднання є постійними учасниками обласних та всеукраїнських конкурсів.
Гурток «Основи біології»
Керівник:
Навчання у гуртку розширює у школярів біологічний кругозір, розвиває дослідницькі здібності: спостереження за рослинами і тваринами, ведення обліку та аналізу даних, вміння узагальнювати отримані факти, використовувати довідкову і спеціальну літературу.
Отримані знання значно допомагають у вивченні шкільних предметів і підвищують рівень загальної екологічної освіти школяра.
Гурток «Психологія»
Керівники:
Навчання в гуртку сприяє розвитку творчих здібностей дітей, самостійності у судженнях, потреби у саморозвитку та самовдосконаленні. Вихованці мають змогу не тільки поглибити знання з психології, а й навчитися розуміти та аналізувати прояви психічної діяльності інших людей.
Гурток «Економіка»
Керівник:
Заняття в гуртку – це:
- нові можливості і нові відкриття;
- захоплююча подорож у світ наукових досліджень;
- якісна підготовка до конкурсу-захисту наукових робіт в Малій академії наук України;
- можливість виступів на Міжнародних, Всеукраїнських та обласних науково-практичних конференціях;
- перспективи навчання в літніх школах МАН України;
- участь у Всеукраїнських форумах МАН України та виставках-звітах дитячої творчості «Країна юних майстрів»;
- можливість проявити себе на міських, обласних та Всеукраїнських турнірах юних економістів;
- висока результативність на ІІ, ІІІ та ІV етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з основ економіки;
- участь в конкурсах учнівської творчості на кшталт «Новістній інтелект України», «Молодь тестує якість», «МАН Юніор-Дослідник», молодіжна соціально-економічна гра «Моя Сумщина» тощо;
- публікації в пресі та у збірниках тез і статей;
- виховування толерантності, тактовності, ввічливості до опонента, віри в свої сили;
- відстоювання власної точки зору;
- перспективи участі в розбудові нової України;
- підтвердження європейського вибору держави.
Хочеш самореалізуватися в плані наукової роботи? Хочеш отримати додаткові бали до загального вступного балу у вузи? Хочеш підготуватися до студентського життя уже зараз? Вступай до гуртка «Економіка» Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю!
Гурток «Літературознавство»
Керівник:
У гуртку «Літературознавство» вихованці під керівництвом Владимирової В.М. знайомляться з методологією та методикою здійснення літературознавчих досліджень, етапами підготовки наукових текстів різних жанрів, особливостями розуміння художнього тексту у вимірах літературознавчої дослідницької діяльності, опановують технологію роботи з художнім текстом.
Заняття гуртка дають неоціненний досвід у написанні самостійного наукового дослідження, що передбачає поглиблення й узагальнення знань із української літератури, її синкретичного зв’язку з іншими видами мистецтва, синтезує аналіз самостійно напрацьованого матеріалу з конкретної проблеми, сприяє розвиткові дослідницьких умінь, критичного мислення і містить елементи творчого пошуку. Крім цього, гуртківці поповнюють знання з теорії літератури, освоюють методологію ведення наукових пошуків, розвивають уміння глибшого сприйняття мистецьких явищ, розрізнення його справжніх зразків від низькопробних (кітчу).
Гурток «Літературна творчість» під керівництвом Владимирової Валентини Миколаївни знайомить учнів-членів МАН не тільки з технологією розкодування художнього твору, а й робить їх професійно зорієнтованими читачами, виробляє нові підходи у прочитанні класичної та сучасної літератури, усвідомленні її національної самобутності, зв’язків із європейською літературною традицією. Заняття у гуртку дають можливість творчо обдарованим дітям отримати цінні поради щодо удосконалення написаних ними текстів, розвивають творче суперництво, асоціативне мислення.