Мета і завдання діяльності закладу
Метою подальшої діяльності закладу є забезпечення його інноваційного розвитку, що передбачає вдосконалення соціально-педагогічної моделі; оптимізацію змісту, форм і методів навчально-виховної, науково-методичної та методико-координаційної роботи; забезпечення психологічного супроводу суб’єктів навчально-виховного процесу; підвищення ефективності взаємодії всіх ланок соціально-педагогічної системи «Родина – дошкільний заклад – школа – позашкільний навчальний заклад – професійно-технічні, вищі навчальні заклади та інші соціальні інституції».
Для досягнення мети важливим є розв’язання низки актуальних організаційно-педагогічних, науково-методичних, психолого-педагогічних і методико-координаційних завдань.
Організаційно-педагогічні завдання:
- забезпечення якості освітніх послуг;
- створення ефективної системи моніторингу діяльності функціональних структур закладу;
- удосконалення організаційно-педагогічних моделей роботи функціональних структур закладу (творчих об’єднань, відділів, служб тощо);
- забезпечення максимального охоплення дітей та учнівської молоді області позашкільною освітою;
- зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
- налагодження партнерських зв’язків з іншими навчальними закладами, науковими установами, громадськими організаціями з метою реалізації науково-освітніх проектів і програм.
Завдання науково-методичної роботи:
- модернізація змісту позашкільної освіти;
- розроблення навчально-виховних, загальнорозвивальних, профільних, профорієнтаційних методик;
- інтеграція компетентнісного і культурологічного підходів;
- біологізація змісту, форм і методів навчально-виховної роботи;
- розроблення здоров’язбережувальних технологій;
- створення ефективних систем виховної роботи за напрямами позашкільної освіти.
Психолого-педагогічні завдання:
- розроблення методик розвитку творчих здібностей особистості в процесі навчально-творчої діяльності за інтересами;
- удосконалення процесу психологізації позашкільного навчально-виховного середовища;
- біологізація змісту, форм і методів навчально-виховної роботи;
- упровадження інноваційних технологій (ІКТ, здоров’язбережувальних технологій тощо) в навчально-виховний процес.
Завдання навчально-методичної роботи:
- підвищення рівня професійно-творчої компетентності педагогів шляхом проведення семінарів-практикумів, організації роботи методичних об’єднань, упровадження портфоліотехнології в професійно-творчу діяльність педагогів, удосконалення самоосвітньої діяльності;
- висвітлення науково-методичних досягнень педагогічних колективів у фахових виданнях;
Завдання методико-координаційної роботи:
- удосконалення системи координації діяльності ПНЗ у регіоні;
- організація діяльності обласних профільних методичних об’єднань;
- упровадження комплексного підходу до планування роботи ПНЗ;
- координація атестаційного процесу в ПНЗ області;
- удосконалення аналітичної та інформаційно-методичної роботи;
- співпраця ПНЗ із вищими навчальними закладами, науковими установами, громадськими організаціями.