ОЦПО та РТМ » Новини » Новина

Обласний науково-практичний семінар «STEM-підхід у гуртковій роботі: ефективні методики, дієві практики»

28.03.2025

В умовах сьогодення впровадження STEM-орієнтованого підходу до навчання в гуртках і творчих об’єднаннях закладів позашкільної освіти набуває особливої актуальності і розглядається як один із ключових стратегічних напрямів модернізації освітнього процесу, що сприяє розвитку в дітей та учнівської молоді STEM-компетентностей, необхідних для їх успішної реалізації в майбутньому.

Різноманітні аспекти впровадження STEM-освіти в позашкілля, інтерактивні форми роботи, що дозволяють вихованцям здобувати досвід через експериментальну, проєктну діяльність, використання новітніх технологій, зокрема 3Д-моделювання, робототехніка, програмування, доповнена реальність, розглядалися під час обласного науково-практичного семінару «STEM-підхід у гуртковій роботі: ефективні методики, дієві практики», що відбувся 26 березня 2025 року. Організатор семінару: комунальний заклад Сумської обласної ради – обласний центр позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Захід відбувся у межах Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2025». Його учасниками стали 256 педагогічних працівників закладів позашкільної, загальної середньої освіти Сумської області.

Відкрила семінар Лариса ТИХЕНКО, директор комунального закладу Сумської обласної ради - обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю, кандидат педагогічних наук, доцент, яка зазначила, що упровадження STEM-орієнтованого підходу в позашкільну освіту сприяє не лише розширенню освітніх можливостей, а й формуванню покоління, здатного творчо мислити, адаптуватися до змін та успішно працювати в наукоємних сферах. І саме позашкільна освіта виступає потужним ресурсом для розвитку майбутніх фахівців, готових до викликів ХХІ століття.

Модератор заходу Світлана СЬОМА, заступник директора комунального закладу Сумської обласної ради - обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю, кандидат педагогічних наук , наголосила на актуальних питаннях розвитку, викликах та перспективах позашкільної STEM-освіти.

Про важливість застосування в освітній діяльності STEAM-підходу як інноваційного інструменту підвищення мотивації до вивчення англійської мови йшлося у виступі Анни ХАРЧЕНКО, завідувачки організаційно-масового відділу, керівника наукової секції англійської мови комунального закладу «Роменська міська Мала академія наук учнівської молоді» Роменської міської ради Сумської області.

Наталія ОЛІЙНИК і Наталія ЗАЛУЖНА, керівники гуртків комунального закладу Сумської обласної ради - обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю продемонстрували ефективність впровадження STEAM-підходу як дієвого інструменту щодо подолання освітніх втрат у закладі позашкільної освіти.

Поєднання штучного інтелекту і STEM-технологій як динамічного дуету в позашкільній освіті розкрила Юлія ШУЛЬГА, методист, керівник гуртка комунального закладу «Роменська міська Мала академія наук учнівської молоді» Роменської міської ради Сумської області.

Особливості організації STEAM-освітньої діяльності в роботі з вихованцями дошкільного віку презентувала Олена СТЕЦЕНКО, директор, керівник гуртка Комунального закладу позашкільної освіти «Центр дитячої та юнацької творчості» Миколаївської селищної ради Сумського району Сумської області.

Процеси формування STEM-компетентностей здобувачів позашкільної освіти на заняттях гуртка з англійської мови розкрила Марина КОНЄВА, керівник гуртка Комунального закладу позашкільної освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва».

Інтерактивні технології в STEM-гуртках: використання VR, AR та 3D-моделювання були презентовані Кристиною ПЕРЕТЯТЬКО, завідувачем гуманітарно-оздоровчого відділу, керівником гуртка-методистом комунального закладу Сумської обласної ради - обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Результати реалізації STEM-проєкту «Геометричні фігури з рослин»: від ідеї до реалізації висвітлила Ірина РАДЧЕНКО, методист, керівник гуртка-методист Комунальної організації (установа, заклад) «Шосткинський міський клуб дитячої та юнацької творчості «Орлятко» Шосткинської міської ради Сумської області».

Деякі аспекти роботи щодо залучення здобувачів освіти до STEAM - проєктної діяльності в дитячому творчому обʼєднанні ЕкоДІМ «Вічнозелені рослини» розкрила Юлія МАРЧЕНКО, методист, керівник гуртка комунального закладу Сумської обласної ради - обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Секретами арт-прийомів у реалізації STEM-навчання в гуртках мистецького профілю поділилася Світлана САВЧЕНКО, керівник гуртка комунального закладу Сумської обласної ради - обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Важливим висновком обласного семінару стало розуміння педагогічної спільноти щодо необхідності впровадження STEM-орієнтованого підходу в освітній процес гуртків закладів позашкільної освіти, що, у свою чергу, вимагає системної підготовки фахівців, створення розвивального STEM-освітнього середовища, застосування інноваційних STEM-технологій в освітньому процесі та оновлення програмно-методичного забезпечення.

Назад

Ваші запитання, повідомлення, відгуки




Будь ласка, порахуйте 5 + 3.

^Вгору