ОЦПО та РТМ » Новини » Новина

Опановуємо ораторське мистецтво

13.12.2011

Так як до конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України залишилось зовсім мало часу, психологічна служба ОЦПО та РТМ запропонувала свою професійну допомогу майбутнім науковцям.

Слухачі секцій медицини, біології, ветеринарії, психології, екології та хімії стали активними учасниками заняття з елементами інтерактивного навчання „Публічний виступ: готуємось до успіху”, яке відбулося 2 грудня 2011 року. І хоча на початку заняття слова «публічний виступ» викликали у багатьох учасників хвилювання і, навіть, страх та стрес, ситуація змінилася, набула оптимізму в ході живого спілкування, обміну досвідом та відпрацювання прийомів публічного виступу. Старшокласники ретельно продумували тактику, відпрацьовували вербальну та невербальну стратегію поведінки та удосконалювали себе у ораторських маневрах. Результати заняття засвідчили, що молодь з успіхом набула і вдосконалила навички публічного виступу.

Бажаємо всім учням – членам МАН успішно захистити свої перші наукові напрацювання.

Нагадуємо, що учні інших секцій Сумського територіального відділення матимуть змогу стати учасниками заняття „Публічний виступ: готуємось до успіху” під час навчальних сесій упродовж грудня 2011 року.

Маємо надію, що наші поради і рекомендації стануть у пригоді і тим, хто буде захищатися і тим, хто просто хоче бути успішним у спілкуванні, вміти презентувати себе і свою роботу.

Отже, готуючись до виступу слід усвідомити такі запитання:

  • хто? – ким ти є для слухачів?
  • до кого? – до кого звертаєшся?
  • чому? – якої мети прагнеш досягти?
  • що? – що хочеш сказати?
  • як? – яку форму матиме твій виступ?
  • де і коли? – де і коли виступатимеш?

Як готуватися?

1. продумай тему і основні моменти виступу

2. запиши виступ повністю

3. відкоригуй свій текст

4. підготуй тези виступу

5. визнач стиль виступу

Сприймай конкурс-захист науково-дослідницької роботи як чудову можливість для саморозвитку, як спосіб продемонструвати свої можливості, познайомитись з цікавими людьми, а не як „важке випробування”, „страшний день” тощо.

Поговори з ровесниками чи батьками про те, які несподіванки можуть тебе очікувати, про можливі стресові ситуації, про те, які наслідки можуть бути в разі неуспішного виступу. Пам’ятай, що захист наукової роботи – це лише один з багатьох шляхів для досягнення мети, а не остання надія.

Детально уяви ситуацію твого майбутнього виступу і спробуй виступити перед друзями чи рідними або перед дзеркалом.

Працюй над собою: збагачуй свою мову, розвивай в собі навички впевненої поведінки.

Спробуй у важливий для тебе день захисту зробити фізичні вправи, які допоможуть відчути себе зібраним. Зроби одночасно махи: права рука – ліва нога і навпаки, торкнись ліктем лівої руки коліна правої ноги тощо.

Корисними будуть вправи для дихання з швидким вдихом і повільним видихом повітря і, навіть, позіхання, що сприятиме насиченню мозку киснем. Спробуй ще один спосіб дихання: 6 секунд вдих, 6 секунд видих. Через невеликий проміжок часу твій стан набагато покращиться і ти відчуєш впевненість.

Як виступати?

1. На початку доповіді слід забезпечити контакт з аудиторією та оволодіти її увагою:

  • навести цікавий приклад чи показові статистичні дані;
  • зачитати афоризм тощо.

2. Під час доповіді слід:

  • підтримувати зоровий контакт зі слухачами;
  • не дивитися в підлогу чи на стелю, сконцентруватися на аудиторії;
  • намагатися передавати головний зміст доповіді своїми словами;
  • змінювати темп і тональність мовлення;
  • стояти впевнено (не навалюватися на стіл чи кафедру);
  • рухатися і жестикулювати в міру;
  • до записів заглядати відкрито, але не демонстративно;
  • не зловживати іншомовними словами і незнайомими термінами;
  • уникати вживання слів-паразитів: „так би мовити”, „ну ось” тощо;
  • не промовляти промову дуже голосно чи дуже тихо;
  • не вживати багато сполучників.

3. При підведенні підсумків доцільно:

  • коротко повторити основні положення доповіді;
  • зробити слухачам вдалий комплімент;
  • процитувати авторитетну особу;
  • навести найбільш яскравий аргумент тощо.

Назад

Ваші запитання, повідомлення, відгуки




Що є сумою 8 і 1?

^Вгору