ОЦПО та РТМ » Новини » Новина

У Києві відбулася літня академія «MINT виграє»

10.07.2015

Уже третій рік поспіль завдяки зусиллям Ґете-Інституту в Україні і Малій академії наук учнівська молодь має змогу поглибити свої знання з німецької мови і MINT-наук: математики, інформатики, природничих і технічних наук (перші літери від назв цих наукових напрямів німецькою складають абревіатуру MINT, тому їх ще називають «м’ятними») – під час літньої академії «MINT виграє».

Суть цієї програми у тому, щоб допомогти українським школярам вступити до німецьких вишів.

– У нас діти закінчують одинадцятий клас. А більшість шкіл Німеччини побудовані на дванадцятирічній освіті. Навіть п’ять-десять років тому були тринадцятирічні програми. Відповідно, більшість німецьких вишів зразу після одинадцятого класу нашу молодь не приймає до себе. Для цього потрібно або навчатися ще рік в Україні у певному виші, або ж брати участь у так званому підготовчому курсі безпосередньо в Німеччині.

Тому Ґете-Інститут для того, щоб посилити, скажімо так, міжнародний імідж України, створив програму «Міст до вищої освіти в Німеччині», і три виші у федеральній землі Північний Рейн-Вестфалія погодилися приймати наших випускників одразу після одинадцятого класу, але передумовою є знання мови і участь у літніх академіях, у тому числі тій, яку ми зараз проводимо, щоб підвищити фахову компетенцію учнів, – пояснив координатор «MINT виграє», науковий співробітник НЦ «МАНУ» Володимир ВОЛИК.

Поки що подавати документи на таких умовах українські школярі можуть до Рурського університету (м. Бохум), Університету Дуйсбург-Ессен і Технічного університету (м. Дортмунд).

Цьогоріч відпочинок на навчання в «MINT виграє», що проходила з 28 червня по 8 липня у Києві, проміняли 30 учнів, у тому числі 6 учнів з Сумської області. Усі вони закінчили 8–10-й класи. Крім МАНівців, учасниками такого літнього навчання є школярі, які беруть участь у програмах «Школи: партнери майбутнього» Ґете-Інституту в Україні і «Міст до вищої освіти у Німеччині».

За словами Володимира ВОЛИКА, серед учнів – членів Малої академії наук основними критеріями відбору були досягнення або зацікавленість у MINT-науках і знання німецької мови.

Кожного року організатори вирішили робити акцент на якійсь одній MINT-науці. Під час цієї літньої академії домінували технічні науки, зокрема учні прослухали лекції про композиційні матеріали, наноматеріали і нанотехнології, художнє і ювелірне литво, а також здійснили аналіз питної води на вміст мікроелементів і провели харчову експертизу молока і соку.

У планах організаторів зробити лекції з MINT-наук двомовними – німецькою і українською. Оскільки цьогоріч лише одне таке заняття викладалося німецькою.

Також пан Вайкко хотів би подовжити терміни проведення академії, бо наразі програма надзвичайно інтенсивна: у розпорядженні всього десять днів. Проте такий крок, звичайно, залежить від фінансів і ресурсів персоналу.

Про збільшення тривалості школи зауважують і самі учні, мовляв, десять днів – це все поспіхом, хочеться, як мінімум, два тижні.

Якщо лекції з фахових дисциплін майже кожного дня школярі слухали за часом стільки, скільки студенти сидять на парі, то німецькою вони розмовляли по 2,5 години.

– Для мене були дуже корисними курси німецької мови, бо в школі зовсім не той рівень викладання, що тут. Я думаю, що лекції з MINT-наук мені знадобляться, бо збираюся вивчати інженерні науки, машинобудування, тому без знань з матеріалознавства ніяк, – розповів киянин Ярослав СЕМЕНОВ.

Хлопець перейшов в одинадцятий клас, однак уже вирішив: спробує вступити в один з німецьких вишів, які беруть участь у програмі.

Сумська школярка Оля ПОХВАЛЕННА також підтягнула свою німецьку і відзначила: мовні заняття відбувалися у своєрідній ігровій формі, що дуже їй сподобалося. З MINT-наук дівчині найближчі математика і технічні спеціальності. Цього року Оля зайняла призові місця з цих двох напрямів на всеукраїнському етапі конкурсу-захисту учнівських науково-дослідних робіт МАН. Планує у такому ж темпі працювати і в наступному році і вже досліджує вібраційну технологію зменшення сили тертя. Тому заняття літньої академії з фізики і математики, за словами дівчини, були для неї дуже корисними.

На дозвіллі учні оглянули експозиції музею Київської політехніки і литва, пробіглися полями музею під відкритим небом «Пирогів», ознайомилися з можливостями науки і техніки в музеї «Експериментаніум», досхочу награлися у пляжний волейбол і футбол і заглянули в Космос у планетарії.

По закінченні літньої академії її учасники отримали сертифікати, які засвідчують: школярі фахово готові до навчання у німецьких вишах і їм не потрібно проводити ще один підготовчий рік у Німеччині або в якомусь українському ВНЗ.

Назад

Ваші запитання, повідомлення, відгуки




Будь ласка, порахуйте 5 + 6.

^Вгору