Звіт про проведення Тижня психології
26.04.2021
Стало доброю традицією з нагоди Всеукраїнського дня психолога, що святкують 23 квітня, проводити в комунальному закладі Сумської обласної ради – обласному центрі позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю Тиждень Психології, що цього року тривав з 19 до 24 квітня. Тиждень проводився дистанційно під гаслом «Мистецтво жити в непростому сьогоденні».
Метою проведення Тижня є збереження й зміцнення психологічного здоров’я учасників освітнього процесу в умовах довготривалого карантину, формування психологічної культури педагогів, вихованців та їхніх батьків.
Упродовж Тижня вирішувалися такі завдання:
- зменшення психоемоційної напруги учасників освітнього процесу в період карантинних обмежень;
- підвищення психологічної грамотності педагогів, вихованців та їхніх батьків;
- профілактика різного роду насильства, Інтернет і комп’ютерної залежності в учнівському середовищі;
- формування в учасників освітнього процесу зацікавленості до психології, усвідомлення необхідності використання психологічних знань у різних життєвих ситуаціях.
Кожен день Тижня був сповнений цікавих заходів і мав свою назву.
Розпочався Тиждень «Днем емоційного здоров’я». У цей день вихованці долучилися до психологічної гри «Емоційний термометр», а педагоги взяли участь у онлайн-практикумі «Збереження емоційного здоров’я дітей та дорослих в умовах непростого сьогодення». Не залишилися осторонь і батьки вихованців. Вони також активно долучилися до роботи. Для них було проведено онлайн-консультацію: «Розвиваймо емоційний інтелект дітей».
Життя сучасної дитини важко уявити без комунікаційних засобів та Інтернету. Незважаючи на їхню безумовно позитивну роль, у їх використанні зростають ризики. У мережі діти можуть зіткнутися з проявами булінгу, погрозами, шахрайством, секстингом, залучатися до шкідливих ігор. Саме тому другий день Тижня – «День безпечного Інтернету» був спрямований на профілактику Інтернет і комп’ютерної залежності та різного роду ризиків, що можуть критися в мережі Інтернет. На заняттях гуртків вихованці долучилися до перегляд серіалу «Безпека дітей в Інтернеті». Також усі охочі пройшли тест на Інтернет залежність. А гуртківці вищого навчального рівня переглянули відеоролик «Онлайн гурмінг». Хочеться вірити, що Інтернет і надалі залишатиметься для наших вихованців простором можливостей, а не місцем можливої небезпеки.
«День радості» приготував нові сюрпризи. Діти із задоволенням долучилися до гри-квесту «Якби я був чарівником», а дорослі дізналися психологічний прогноз на день.
«Ресурсний день» додав енергії і розуміння того, що організм людини здатен сам регулювати емоційний стан.
У Ресурсний день усі учасники освітнього процесу мали змогу долучитися до онлайн-опитування «Що вам допомагає справлятися з труднощами?». А участь педагогів у психологічному практикумі «Допоможи собі сам» сприяла усвідомленню того, що організм людини здатен сам регулювати емоційний стан і можна навчитися оперативно виводити себе із саморуйнівних станів, що супроводжують стрес. Прийоми самодопомоги, якими оволоділи педагоги, стануть у пригоді й допоможуть захистити себе при переживанні стресових повсякденних ситуацій.
«День подяки» став заключним днем Тижня психології. «Дерево подяки» – фінальний акорд Тижня. Кожен бажаючий міг подякувати і написати онлайн слова подяки. А супутниками цього процесу були гарний настрій, активні обговорення та дружні посмішки.
Отже, Тиждень психології 2021 закінчився. І хоч він відбувся у дистанційному режимі, став справжнім святом для душі і дав можливість зрозуміти, що використовуючи психологічні знання, можна зробити життя яскравішим і змістовнішим, а головне – жити в мирі і злагоді з собою і світом.