НОВИНИ


Тиждень толерантності - свято єднання та порозуміння

Відповідно до плану роботи комунального закладу Сумської обласної ради – обласного центру позашкільної освіти і роботи з талановитою молоддю з 14 по 19 листопада 2022 року було проведено Тиждень толерантності, з метою формування у вихованців морально-етичних цінностей, розвитку здатності поважати права і свободи інших людей, виховання толерантних стосунків між учасниками освітнього процесу.

Девізом Тижня стали слова видатного американського письменника і філософа Едварда Еббі: «Толерантність – це джерело світла, а відсутність толерантності – це джерело безладу і негараздів». Зміст цих слів дуже близький і зрозумілий нашим вихованцям, зважаючи на ті події, що відбуваються наразі в Україні.

До проведення Тижня активно долучилися вихованці всіх гуртків і творчих об’єднань Центру. Діти брали участь у диспутах, тренінгах, навчалися розуміти тих, хто поряд, помічати позитивні якості в собі та однолітках, здобували навички толерантного спілкування.

Заходи впродовж Тижня проводилися як онлайн, так і офлайн, що зробило Тиждень цікавим і змістовним. Кожен день Тижня мав план проведення. і свій символ. Усі бажаючі робили світлини і надсилали у Фейсбук під хештегом #ОЦПО_та_РТМ_Тиждень_толерантності. Активно до цієї роботи долучилися вихованці гуртків туристсько-краєзнавчого, еколого-натуралісничного, науково-технологічного, соціально-реабілітаційного, гуманітарно-оздоровчого відділів, Центру розвитку «Д.І.М.».

Упродовж Тижня було проведено низку тематичних занять для вихованців гуртків різних навчальних рівнів: «Школа друзів та подруг», «Повага до себе та інших людей», «Почути один-одного», тренінг «Толерантність у нашому житті». Педагоги організаційно-масового відділу підготували і провели для вихованців гуртків початкового навчального рівня масовий захід «Толерантність – Я і ТИ», під час якого діти грали в цікаві ігри, танцювали, співали «Червону калину», здобували навички толерантного спілкування, «зростили» Дерево толерантності.

Вихованці активно долучилися до акцій «Пізнавай – єднайся – твори», психологічної гри «Квітчел», що сприяло створенню позитивної психологічної атмосфери в гуртках і творчих об’єднаннях, розвитку психо-емоційної стійкості вихованців.

Під час зустрічі в батьківському клубі за темою «Виховання без насильства» батьки говорили про значення любові і поваги для щасливого сімейного життя, успішно оволодівали навичками конструктивної поведінки з дитиною в конфліктних ситуаціях.

Вдячність – невід’ємна складова толерантної особистості. Дякуючи, ми стаємо біль стійкими до всіх життєвих негараздів, тому заключним акордом Тижня стала акція «Дерево подяки», участь у якій взяли дорослі і діти.

Тиждень промайнув дуже швидко. Сподіваємося, що педагоги, вихованці, їх батьки стали більш уважнішими і толерантнішими один до одного, отримали позитивний ресурс, що допоможе почуватися більш стабільно в непростому сьогоденні і впевнено наближати нашу Перемогу.


Групи взаємопідтримки – нова форма роботи для батьків

Обласним центром позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю спільно з благодійним фондом «Карітас Суми» започатковано нову форму роботи для батьків вихованців із сімей ВПО – «Групи взаємопідтримки».

Досвід відкритого, щирого спілкування зі споріднених проблем є потужним підтримувальним чинником для сімей, які змушені були залишити свої домівки внаслідок воєнних дій. Для учасників важливо не лише отримувати допомогу, а й надавати її тим, хто знаходиться поряд. Зустрічі відбуваються за сприятливої психологічної атмосфери з використанням методів арт-терапії.

Таке спілкування і психологічна підтримка сприяють знаходженню ефективних способів вирішення життєвих ситуацій, гармонізації внутрішнього стану батьків та адаптації сімей до нових умов перебування.


ВІЛ залишається однією з найбільш глобальних загроз людства. З ВІЛ живуть мільйони людей, сотні тисяч яких – в Україні. До Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом вихованці ЦР «ДІМ» взяли участь у тренінгу «Майбутнє без СНІДу». Червона стрічка на одязі – символ співчуття, підтримки людям, які живуть з ВІЛ і надії на майбутнє без СНІДу.


Тиждень толерантності - свято поваги та розуміння

Відповідно до плану роботи комунального закладу Сумської обласної ради – обласного центру позашкільної освіти і роботи з талановитою молоддю у 2021 році з 15 по 20 листопада було проведено Тиждень толерантності. Метою Тижня є формування у вихованців морально-етичних цінностей, розвитку здатності поважати права і свободи інших людей, виховання толерантних стосунків між учасниками освітнього процесу.

Девізом Тижня стали слова Кофі Аннана: «Толерантність – це мистецтво жити з іншими людьми та з іншими ідеями». Зміст цих слів дуже близький нашим вихованцям, бо кожен з них по різному виявляє себе у творчій діяльності і має неодну цікаву ідею…

До проведення Тижня активно долучилися вихованці всіх гуртків і творчих об’єднань. Діти брали участь у тренінгах, навчалися розуміти тих, хто поряд, помічати позитивні якості в собі та однолітках, здобували навички толерантного спілкування.

Заходи впродовж Тижня проводилися як онлайн, так і офлайн, що зробило Тиждень неповторним і креативним. Кожен день Тижня мав план проведення. і свій символ. Усі бажаючі робили з ним світлини і надсилали у Фейсбук під хештегом #ОЦПО_та_РТМ_Тиждень_толерантності. Активно до цієї роботи долучилися вихованці гуртків туристсько-краєзнавчого, еколого-натуралістичного, науково-технічного, гуманітарно-оздоровчого відділів, Центру розвитку «ДІМ».

Упродовж Тижня було проведено низку тематичних занять для вихованців гуртків різних навчальних рівнів: «Школа друзів та подруг», «Повага до себе та інших людей», «Почути один-одного», тренінг «Толерантність у нашому житті». Педагоги організаційно-масового відділу підготували і провели для вихованців гуртків початкового навчального рівня масовий захід «Толерантність – Я і ТИ», під час якого переглянули мультфільм про толерантність, вчилися помічати позитивні якості в собі й тих, хто поряд, відповіли на запитання вікторини, грали в цікаві ігри, здобували навички толерантного спілкування.

Діти активно долучилися до акцій «Пізнавай – єднайся – твори», психологічної гри «Квітчел», що сприяло створенню безпечного освітнього середовища, сприятливої психологічної атмосфери в гуртках і творчих об’єднаннях Центру.

Під час зустрічі в батьківському клубі «Родина» батьки говорили про любов як основу міцної сім’ї, навчалися конструктивним навичкам узаємодії з дітьми. Закінчився Тиждень акцією «Дерево подяки».

Швидко промайнув Тиждень, сподіваємося, що педагоги, вихованці, їх батьки стали більш толерантними, а світ навколо нас став – щасливішим.


2 листопада було проведено онлайн-лекцію для педагогічних працівників «Форми і види жорстокого поводження з дітьми в сім’ї». Це вже другий захід на виконання плану інформування працівників Центру про захист дітей від усіх форм насильства у 2021/22 навчальному році. Практичним психологом була висвітлена інформація щодо проявів насильства дітей в родині, причин, що призводять до формування жорстокого поводження, ознак та наслідків таких дій, надано алгоритм ведення діалогу з дитиною, яка постраждала від насильства, алгоритм реагування та перенаправлення дітей, постраждалих від насильства.


«Батьківська любов як основа психічного благополуччя дитини»

Щорічно 10 жовтня відзначається Всесвітній день психічного здоров’я. Психічне здоров’я — це важлива складова здоров’я дорослих і дітей. Тому так важливо сприяти усвідомленню дітьми і батьками цінності психічного здоров’я, розумінню того, як і що робити, аби життя було благополучним.

Саме на це були спрямовані заходи психологічної служби ОЦПО та ТРМ до Всесвітнього дня психічного здоров’я. Вихованці гуртків взяли участь у тренінгах, спрямованих на формування навичок здорового способу життя, а батьки долучилися до інтерактивної лекції «Батьківська любов як основа психічного благополуччя дитини».


Участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції

Педагоги обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Інноваційний розвиток позашкільної освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа», що відбувся 29 вересня на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Під час роботи конференції були розглянуті питання змісту позашкільної освіти в контексті реалізації завдань концепції «Нова українська школа», науково-методичне забезпечення освітнього процесу, основні технології розвитку дитини засобами позашкільної освіти, формування soft skills вихованців.

Педагогами закладу був представлений досвід роботи колективу з означених проблем. Зокрема методист еколого-натуралістичного відділу Надія Бойко висвітлила питання діджиталізації освітнього процесу у творчих учнівських об’єднаннях еколого-натуралістичного профілю. Практичний психолог Наталія Сидоренко поділилася досвідом роботи щодо організації психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі закладу позашкільної освіти.


Створення безпечного освітнього середовища, збереження психічного і психологічного здоров’я – актуальні завдання, що доводиться вирішувати педагогам під час літнього оздоровлення.

Саме на вирішення цих завдань був спрямований соціально-психологічний тренінг для педагогів, що відбувся 12,13 серпня. Тренінг сприяв розширенню можливостей для створення безпечного освітнього середовища в літніх оздоровчих таборах, опануванню педагогами прийомами ефективного спілкування з дітьми через гру, відпрацюванню навичок збереження власного емоційного здоров’я і здоров’я дітей.


Звіт про проведення Тижня психології

Стало доброю традицією з нагоди Всеукраїнського дня психолога, що святкують 23 квітня, проводити в комунальному закладі Сумської обласної ради – обласному центрі позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю Тиждень Психології, що цього року тривав з 19 до 24 квітня. Тиждень проводився дистанційно під гаслом «Мистецтво жити в непростому сьогоденні».

Метою проведення Тижня є збереження й зміцнення психологічного здоров’я учасників освітнього процесу в умовах довготривалого карантину, формування психологічної культури педагогів, вихованців та їхніх батьків.

Упродовж Тижня вирішувалися такі завдання:

- зменшення психоемоційної напруги учасників освітнього процесу в період карантинних обмежень;

- підвищення психологічної грамотності педагогів, вихованців та їхніх батьків;

- профілактика різного роду насильства, Інтернет і комп’ютерної залежності в учнівському середовищі;

- формування в учасників освітнього процесу зацікавленості до психології, усвідомлення необхідності використання психологічних знань у різних життєвих ситуаціях.

Кожен день Тижня був сповнений цікавих заходів і мав свою назву.

Розпочався Тиждень «Днем емоційного здоров’я». У цей день вихованці долучилися до психологічної гри «Емоційний термометр», а педагоги взяли участь у онлайн-практикумі «Збереження емоційного здоров’я дітей та дорослих в умовах непростого сьогодення». Не залишилися осторонь і батьки вихованців. Вони також активно долучилися до роботи. Для них було проведено онлайн-консультацію: «Розвиваймо емоційний інтелект дітей».

Життя сучасної дитини важко уявити без комунікаційних засобів та Інтернету. Незважаючи на їхню безумовно позитивну роль, у їх використанні зростають ризики. У мережі діти можуть зіткнутися з проявами булінгу, погрозами, шахрайством, секстингом, залучатися до шкідливих ігор. Саме тому другий день Тижня – «День безпечного Інтернету» був спрямований на профілактику Інтернет і комп’ютерної залежності та різного роду ризиків, що можуть критися в мережі Інтернет. На заняттях гуртків вихованці долучилися до перегляд серіалу «Безпека дітей в Інтернеті». Також усі охочі пройшли тест на Інтернет залежність. А гуртківці вищого навчального рівня переглянули відеоролик «Онлайн гурмінг». Хочеться вірити, що Інтернет і надалі залишатиметься для наших вихованців простором можливостей, а не місцем можливої небезпеки.

«День радості» приготував нові сюрпризи. Діти із задоволенням долучилися до гри-квесту «Якби я був чарівником», а дорослі дізналися психологічний прогноз на день.

«Ресурсний день» додав енергії і розуміння того, що організм людини здатен сам регулювати емоційний стан.

У Ресурсний день усі учасники освітнього процесу мали змогу долучитися до онлайн-опитування «Що вам допомагає справлятися з труднощами?». А участь педагогів у психологічному практикумі «Допоможи собі сам» сприяла усвідомленню того, що організм людини здатен сам регулювати емоційний стан і можна навчитися оперативно виводити себе із саморуйнівних станів, що супроводжують стрес. Прийоми самодопомоги, якими оволоділи педагоги, стануть у пригоді й допоможуть захистити себе при переживанні стресових повсякденних ситуацій.

«День подяки» став заключним днем Тижня психології. «Дерево подяки» – фінальний акорд Тижня. Кожен бажаючий міг подякувати і написати онлайн слова подяки. А супутниками цього процесу були гарний настрій, активні обговорення та дружні посмішки.

Отже, Тиждень психології 2021 закінчився. І хоч він відбувся у дистанційному режимі, став справжнім святом для душі і дав можливість зрозуміти, що використовуючи психологічні знання, можна зробити життя яскравішим і змістовнішим, а головне – жити в мирі і злагоді з собою і світом.


Про підсумки обласного конкурсу відеороликів «Агенти здоров’я»

Гарна новина! Щороку прихильників здорового способу серед дітей та молоді сумщини стає більше. Про це свідчать результати обласного конкурсу відеороликів «Агенти здоров’я», заключний (ІІ) етап якого відбувся на базі комунального закладу Сумської обласної ради – обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Конкурс був започаткований у 2018 році і проводиться з метою пропаганди здорового способу життя серед дітей і молоді, формування в них активної життєвої позиції, активізації творчих здібностей.

Учасниками конкурсу цього року стали 58 здобувачів освіти закладів позашкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти області міст Глухів, Лебедин, Охтирка, Путивль, Ромни, Суми, Великописарівського, Глухівського, Конотопського, Краснопільського, Лебединського, Путивльського, Роменського, Шосткинського районів, Білопільської, Тростянецької міських рад, Краснопільської селищної ради.

Конкурсні роботи оцінювалися за трьома віковими категоріями:

перша: діти з 8 до 10 років;

друга: діти з 10 до 13 років;

третя: учнівська та студентська молодь із 13 до 18 років.

Серед кращих робіт журі відзначило відеоматеріали вихованців Глухівського міського центру позашкільної освіти Глухівської міської ради Сумської області, Лебединського центру позашкільної освіти Лебединської міської ради Сумської області, Сумського міського центру науково-технічної творчості молоді, Козацького навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів − дошкільний навчальний заклад», Бочечківської сільської ради Конотопського району Сумської області, Роменських загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів № 7, 10, Анастасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Роменcької районної ради Сумської області. Їх медійні твори знаходять емоційний відгук у глядачів, вирізняютьсья оригінальністю сюжету, творчими знахідками щодо аудіосупроду.

Згідно з рішенням журі переможцями конкурсу стали:

у першій віковій категорії:

І місце

1. Орел Віталіна, Свистун Єлизавета, Крючко Діана, вихованки районного Будинку дитячої та юнацької творчості Шосткинської районної ради Сумської області.

ІІ місце

1. Філоненко Тетяна, вихованка Лебединського центру позашкільної освіти Лебединської міської ради Сумської області.

ІІІ місце

1. Сліпуха Леонід, вихованець комунального закладу позашкільної освіти Тростянецької міської ради «Палац дітей та юнацтва»;

у другій віковій категорії:

І місце

1. Парфьонов Даніїл, вихованець комунального позашкільного навчального закладу Охтирської міської ради «Охтирський міський центр позашкільної освіти−Мала академія наук учнівської молоді».

ІІ місце

1. Бузулюк Тетяна, Павлішена Валерія, вихованки Лебединського центру позашкільної освіти Лебединської міської ради Сумської області.

2. Гребенькова Ілона, Жидик Даша, Линник Владислав, учні Дубов’язівського навчально-виховного комплексу «спеціалізована школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Дубов’язівської селищної ради Конотопського району Сумської області.

ІІІ місце

1. Охріменко Вікторія, Кагітіна Діана, вихованки комунального позашкільного закладу Білопільської міської ради «Центр дитячої та юнацької творчості».

2. Гаврилко Олександра, Селецька Валерія, Сарана Надія, учениці Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7;

у третій віковій категорії:

І місце

1. Чеботкевич Юлія, Глущенко Дар’я, учениці Будильського навчально-виховного комплексу: «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів − дошкільний навчальний заклад» Лебединського району Сумської області.

2. Єрмакова Уляна, Рибальченко Юлія, Ригаль Дар’я, учениці Путивльської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Радіка Руднєва Путивльської районної ради Сумської області.

ІІ місце

1. Соколовська Евеліна, Грищенко Богдан, учні Козацького навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів − дошкільний навчальний заклад» Бочечівської сільської ради Конотопського району Сумської області.

2. Міщенко Георгій, вихованець Сумського міського Центру науково-технічної творчості молоді.

ІІІ місце

1. Іванченко Аліна, Сахно Денис, Щербина Владислав, учні Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 10.

2. Кириченко Кирило, вихованець Глухівського міського центру позашкільної освіти Глухівської міської ради Сумської області.

3. Ярич Дарина, учениця Анастасівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Роменської районної ради Сумської області.


Тиждень толерантності - свято поваги та розуміння

Цікавим видався для усіх учасників освітнього процесу минулий тиждень, адже це був Тиждень толерантності. «Толерантність – це те, що робить можливим мир і веде від культури війни до культури миру» – так записано в Декларації принципів толерантності, ухваленій на Генеральній Конференції ЮНЕСКО в 1995 році.

Девізом Тижня толерантності є слова: «Хочеш зробити життя щасливішим – стань толерантною людиною!»

Упродовж Тижня вихованців гуртків брали участь у тренінгах, навчалися розуміти тих, хто поряд, помічати позитивні якості в собі та однолітках, здобували навички толерантного спілкування.

Батьки під час зустрічі в батьківському клубі «Родина» говорили про любов як основу міцної сім’ї, навчалися способам передачі любові. Не зважаючи на те, що працювати довелося дистанційно, зустріч пройшла невимушено. Батьки отримати задоволення від спілкування і навчилися конструктивним навичкам узаємодії з дітьми.

Швидко промайнув Тиждень, і ми віримо в те, що педагоги, вихованці, їх батьки стали більш толерантними, а світ став трохи щасливішим.

Ваші запитання, повідомлення, відгуки




Будь ласка, додайте 2 й 4.

^Вгору